מעמיקים את החקר


קבוצת הגיאולוגיה (סלעים)
בסיור האחרון בדקתם את הסלעים המרכיבים את הר כנען בו זורם נחל ראש-פינה.
גיליתם שהסלע העיקרי הוא גיר ומידי פעם ראיתם גם שרידים של סלעי צור.
נסו לתאר כיצד נראה החלק העליון של המורדות לנחל. האם היתה באזור צמחיה עשירה, עצים? או האם הלכנו באזור שיהיה חשוף מצמחיה?
קראו את קטע המידע הבא והסבירו את התופעה בדף שיתופי שתפתחו- אל תשתכחו לשתף גם אותי.

קבוצת הזואולוגיה (בעלי חיים)
לפניכם, דף משימה על הסלמנדרה. ראשית חשוב שתוסיפו תמונה שלה לדף בעלי החיים שמצאתם בואדי (בטאבלט של הדר קלר יש תמונות שצילמתם) את התשובות לשאלות רשמו כסיכום על הסלמנדרה בדף שיתופי שתפתחו- אל תשתכחו לשתף גם אותי.
בהמשך התייחסו לשאלה הבאה: 
שערו, אילו בעלי חיים נמצא בהרים? אילו בעלי חיים בנחל ואילו בעלי חיים בצמחיה? מדוע כל סוג ב"ח חי באיזור אחר? מה הוא צריך?

קבוצת התערבות האדם בטבע
בסיור האחרון, פגשנו מטייל עם שני כלבים בואדי. האם כלבים מתורבתים מהווים מפגע לטבע ולחיות הבר? קראו את המאמר ומידה והחלטתן שכן, הוסיפו לדף המפגעים גם את הכלב וציינו במה הם בדיוק מפריעים לחיות הבר.

קבוצת הבוטניקה (צמחים)
פתחו דף שיתופי חדש-אל תשכחו לשתף אותי ומיינו את הצמחים שמצאתם ע"פ הרשימה לקבוצות על פי בתי הגידול שבהם מצאתם אותם. לדוגמא: מורדות ההר, בוסתנים, בין העצים, בגדת הנחל.

קבוצת ההידרולוגיה (מים)
המשיכו לחקור את משמעות המושג PH וכתבו את המידע בדף השיתופי, מה המשמעות של PH=7 ? מה משמעות המושג חמצן מומס במים ומהם הגורמים המשפיעים על החמצן במים?